Triomf de l’esport inclusiu amb el IV Gran Premi Fundació Isidre Esteve

La cursa per relleus amb bicicleta i handbike va inundar el Circuit de Barcelona-Catalunya de superació, solidaritat i companyonia amb els seus 90 participants, la xifra més alta de totes les edicions.

· La jornada va acollir múltiples activitats infantils inclusives i va tenir novament nombroses personalitats i esportistes d’elit com a convidats destacats.

· Un sopar a la recta de meta a càrrec del xef estrella Michelin Nandu Jubany va culminar l’esdeveniment solidari, que va comptar també amb les actuacions d’alguns usuaris del Centre Pont del CAR de Sant Cugat i amb un espectacle d’humor.

22 de juliol de 2022

La Fundació Isidre Esteve va celebrar ahir la quarta edició del Gran Premi FIE al Circuit de Barcelona-Catalunya. Un any més, l’esdeveniment solidari que fomenta l’esport inclusiu i accessible va congregar centenars de persones que es van unir a la jornada reivindicativa i que van formar part d’una edició de rècord.

La gran festa de l’esport inclusiu també pretén donar a conèixer totes les activitats impulsades per la Fundació Isidre Esteve per promoure la unió de les persones a través de l’esport i els seus valors, independentment de les capacitats físiques de cadascú. Any rere any, a més, el GP FIE suma més empreses que col·laboren amb l’entitat sense ànim de lucre i que mostren així la seva responsabilitat social, unint forces per assolir una societat més inclusiva.

Entre els assistents va destacar la presència de cares molt conegudes com la de l’expilot de MotoGP Àlex Crivillé; els dakarians Laia Sanz, Cyril Despres i Gerard Farrés; el periodista esportiu Artur Peguera; el guionista, escriptor i periodista Eloi Vila; i el pilot d’enduro Jaume Betriu, entre d’altres. Tots ells van poder compartir la seva passió per l’esport amb diversos usuaris del Centre Pont del CAR de Sant Cugat on la Fundació Isidre Esteve ajuda a millorar la qualitat de vida de persones amb problemes de mobilitat, o altres discapacitats, mitjançant l’exercici físic.

La jornada va comptar amb un atractiu programa d’activitats per a tots els públics que va incloure novament una zona infantil on els més petits van poder experimentar i conèixer què suposa una discapacitat física a través de tallers i de la pràctica de l’esport. També van poder visitar les zones més inaccessibles i exclusives del Circuit i fins i tot van exercir el rol de periodistes mitjançant una original roda de premsa amb esportistes paralímpics.

El plat fort del Gran Premi FIE va ser la cursa de relleus amb handbike o bicicleta que va congregar per una bona causa un total de 90 participants, una xifra rècord en entre totes les edicions celebrades. La primera posició d’aquesta carrera va ser per a Gerard Farrés, que va formar equip Anna García i amb Joan Parés (Team Farreti). El trident participava en la categoria Bike, divisió que va tenir com a segons classificats a The Warriors, un conjunt compost per Lester Fernández, Miquel Coca i Joel Llavina. A la categoria E-Bike van vèncer Cyril Despres, Marc Pujol i Cathy Despres (Equip Pi), seguits de Marc Fuster, Jordi Miró i Albert Cogul (Doga E-Bike).

Els trofeus van ser lliurats per la Consellera d’Igualtat i Feminismes Tània Verge,  la Directora de Gestió de Recursos del Departament de Drets Socials, Sra. M Rosa Pons i el representant de la Secretària d’Esports i Activitat Física, Josep March. Entre les autoritats presents també cal destacar a Ramon Lamiel, director del Servei Català de Trànsit; i Josep Lluís Santamaría, director general del Circuit de Barcelona-Catalunya. Les empreses que van col·laborar amb l’esdeveniment van ser KH7, Fundació Damm, CaixaBank, la Fundació “la Caixa”, Toyota Espanya, JJM Ballestas, RPM Sports, Events, Promotor, Can Jubany, Federació Catalana d’Esports Adaptats (FCEDF) i Mediagé Comunicación.

El Gran Premi FIE va celebrar altres activitats durant la jornada, com ara les voltes solidàries amb cotxe sobre l’asfalt del Circuit de Barcelona-Catalunya. Tots els usuaris interessats podien fer una donació i conèixer de primera mà la pista mundialista amb el vehicle propi.

La festa va culminar amb un sopar benèfic en una ubicació màgica, la recta principal del Circuit, a càrrec del xef Estrella Michelin Nandu Jubany i el seu equip. La vetllada nocturna també es va convertir en un espectacle conduït per l’humorista Pep Plaza, que va comptar amb la presència dels seus companys de professió Judit Martín i Jordi Soriano. La nota musical va venir de Guillem León, usuari del Grup Sifu, que va tocar el piano en directe a dalt de l’escenari. Els moments més emotius es van viure quan es va projectar el vídeo que explica com Dani Anglada va perdre la visió en un accident a alta mar i com li va canviar la vida el Centre Pont del CAR de Sant Cugat. Al final, Anglada i una tècnica del centre van oferir una exhibició de ball que va arrencar els aplaudiments dels assistents.