El VI Gran Premi Fundació Isidre Esteve destaca una vegada més com una gran festa de l’esport inclusiu

• Al voltant de 400 persones van participar en aquest esdeveniment creat al Circuit de Barcelona-Catalunya amb l’objectiu de difondre les activitats de l’entitat, conscienciar i recaptar fons per a contribuir a la missió de millorar les condicions de vida de persones amb problemes de mobilitat o vulnerables.
  • La tradicional cursa per relleus de bicicletes, handbikes, tàndem o bicicletes adaptades, en la que va guanyar l’equip Innovit, va ser el plat fort del dia, abans del sopar-espectacle que va tancar la jornada.
  • Grans noms de l’esport com Àlex Crivillé, Nani Roma, Laia Sanz, Carlos Checa, Iván Cervantes, i personatges televisius com Jordi Hurtado i Pep Plaza, entre d’altres, es van unir a aquesta iniciativa.
  • “Aquest esdeveniment ens brinda l’oportunitat de reunir persones, empreses i entitats que donen suport a la labor de la Fundació al llarg de l’any. És un moment per a mostrar el que fem i celebrar-ho al costat d’amics i familiars”, comenta Isidre Esteve.

17 de juliol de 2024

El Circuit de Barcelona-Catalunya es va convertir aquest dimarts en l’epicentre de l’esport inclusiu amb la celebració de la sisena edició del Gran Premi Fundació Isidre Esteve. L’esdeveniment, dissenyat per a promoure les activitats d’aquesta entitat sense ànim de lucre, va atreure a multitud de persones de totes les edats durant una extensa jornada.

El dia va començar amb activitats infantils de conscienciació, amenitzades pel conegut periodista, guionista i escriptor català, Eloi Vila, en les quals els més petits van participar en jocs i tallers destinats a fomentar valors d’inclusió i respecte. Així, 80 nens van gaudir amb esports en els que van haver de posar-se en la pell de persones amb discapacitat.

A la tarda, va ser el torn de les voltes solidàries al traçat, on els participants van tenir l’oportunitat de conduir els seus propis cotxes o viure l’emoció des del seient de l’acompanyant en un Toyota C-HR Plug-in, la segona generació del crossover que va revolucionar el segment C-SUV, ara també en versió híbrida endollable.

El moment més esperat del dia va arribar amb la tradicional cursa per relleus de bicicletes, handbikes, tàndem o bicicletes adaptades. Un total de 40 equips mixtos de persones amb i sense discapacitats i 130 corredors, que van incloure a destacats esportistes com Laia Sanz, Nani Roma, Àlex Crivillé, Carlos Checa o Iván Cervantes, entre d’altres, van completar tres voltes al circuit de 4.657 metres. La prova va estar dominada per l’equip Innovit, que va travessar la línia de meta primer amb un molt meritori temps de 22 minuts i 39 segons. Les formacions Tandem Volador (25 minuts) i ONCE 10 (25 minuts i 46 segons) el van acompanyar en el podi.

La incorporació de l’ONCE, amb onze tàndems, va afegir una emocionant nova categoria a la cursa, la qual cosa va permetre que més persones gaudissin del traçat de Montmeló.

“És un privilegi ser aquí al Circuit de Barcelona-Catalunya en aquest esdeveniment, que per a molts és el dia més important de l’any. Ens brinda la possibilitat de reunir persones, empreses i entitats que donen suport a la labor de la Fundació al llarg de l’any. És un moment per a mostrar el que fem i celebrar-ho al costat d’amics i familiars”, va explicar Isidre Esteve.

La jornada va culminar amb un sopar solidari a la recta del circuit, acompanyat per les actuacions de Ramon Mirabet, Txell Sust i dos membres del grup Hotel Cochambre. L’humorista i imitador Pep Plaza, mestre de cerimònies, va afegir un toc d’humor a la celebració, a la qual van assistir 270 comensals. El periodista i icònic presentador del concurs televisiu ‘Saber i Ganar’, Jordi Hurtado, també es va involucrar en la causa.

“La nostra principal missió és fomentar l’esport inclusiu; deixar enrere la imatge de persones amb discapacitat practicant esport de manera aïllada. Aquest traçat, que és una referència de l’esport de motor, és un lloc ideal per a dur a terme una jornada en la que és present la normalització”, va afegir el president de la Fundació.

El VI Gran Premi FIE va complir amb el seu objectiu de conscienciar i recaptar fons per a contribuir a la viabilitat dels Centres Pont de la Fundació Isidre Esteve, que treballa per a millorar la qualitat de vida de les persones amb problemes de mobilitat o en situació de vulnerabilitat.

Una vegada més, l’acte va comptar amb la incommensurable ajuda i col·laboració del Circuit de Barcelona-Catalunya, RPM Sports, MGS assegurances,Events, Promotor, KH-7, Fundació DAMM, Toyota España, DOGA, Ballestes J.J.M., Servei d’àpats l’Empordà i Mediagé Comunicación perquè la Fundació Isidre Esteve pogués dur a terme amb èxit la seva festa de l’esport inclusiu.