La fundació

La Fundació Isidre Esteve és una entitat que té com a objectiu principal millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat física o movilitat reduïda, sense oblidar la vinculació de l’Isidre Esteve amb el món de l’esport.

A

Si a la nostra il·lusió afegim els coneixements d’aquells que més en saben, el treball dels més emprenedors i el finançament d’empreses i persones amb la capacitat i les ganes de compartir i ajudar, les nostres fites cada cop seran més properes i podrem donar el nostre suport a un nombre més gran de persones.

B

D’aquesta manera, la voluntat de la Fundació Isidre Esteve és recolzar i impulsar projectes que tinguin com a objectiu:

• Millorar la movilitat de les persones amb alguna discapacitat física o movilitat reduïda i normalitzar al màxim el seu dia a dia.
  • Utilitzar l’esport com a eina de motivació i superació.
  • Contagiar l’optimisme i l’esperit de superació de l’Isidre Esteve a persones amb lesió medul·lar i altres col·lectius amb situacions complicades.
  • Contribuir a la investigació mèdica entorn a la lesió medul·lar.
  • Promoure la participació de persones amb discapacitats físiques en esdeveniments esportius.
  • D
    C

Volem dur a terme aquests projectes en col·laboració amb d’altres entitats i iniciatives que tinguin objectius similars, i els anirem posant en marxa a mesura que comptem amb el recolzament suficient per a fer-los possible.

Els Projectes

• CORUXO MÓVESE 2015

La Coruxo Móvese torna!

El proper diumenge, 7 de juny tornem amb la Coruxo Móvese, per la Fundació Isidre Esteve és tot un privilegi tornar a organitzar aquest event, una gran festa de la solidaritat i la convivència.

Com en l’edició anterior, tindrem diferents activitats:

Cursa d’orientació, en la que posarem a prova les diferents capacitats dels participants.Podeu inscriure-us en equips de 3 o 4 persones; Prova per aquells més aventurers.

L’ “Andaina Accessible” Recorregut de 5 quilòmetres, amb un entorn de luxe: Entrant a l’ Illa de Toralla i port de Canido; apta per a totes les edats i condicions.

Campionat infantil “Ponte na sua pel”, en la que els més petits podran tindran l’oportunitat de practicar esports adaptatscom el bàsquet i tenis en cadira , goal ball, circuit d’obstacles…

Durant tot el matí, tindrem una zona infantil on els nostres monitors faran gaudir d’allò més als més petits amb jocs i manualitats.

Per tots els nostres participants, una bossa amb obsequis, una samarreta commemorativa i sorteig de regals.

I després de tot un matí d’activitat, un dinar popular , per acabar la festa de la millor manera!.

No hi ha excusa, hi ha activitats per tots. Una oportunitat de gaudir del nostre entorn d’una manera diferent.

La Coruxo Móvese és una gran festa en la que persones amb discapacitat i sense, poden realitzar activitat física junts, perquè compartides, les experiències es gaudeixen molt més.

Us hi esperem!!!

INSCRIPCIONS OBERTES!!!

INSCRIPCIÓ ANDAINA

INSCRIPCIÓ ORIENTACIÓ

INSCRIPCIÓ TORNEIG INFANTIL

INSCRIPCIÓ DORSAL SOLIDARI

Col·labora:

• COIXÍ INTEL·LIGENT

Tothom sap què és una lesió medul·lar, però molt pocs coneixen realment què suposa estar en una cadira de rodes i què comporta la falta de sensibilitat i de mobilitat.

Unes de les patologies més comunes són les úlceres per pressió, que es produeixen quan la persona lesionada passa massa estona asseguda, mantenint una pressió constant sobre la mateixa zona que impedeix la correcta irrigació dels teixits i provoca, en els casos més greus, la necrosi d’aquests teixits.

La solució a una úlcera per pressió és, gairebé sempre, quirúrgica; i en tots els casos, caldrà mantenir la zona lliure de qualsevol tipus de pressió durant llargs períodes de temps, que poden arribar fins i tot a un any estirats al llit.

Aquesta situació comporta:

• Aïllament de l’afectat, que perd el contacte amb la societat.
    • Dependència absoluta de terceres persones (normalment els familiars més propers).
    • Increment d’infeccions.
    • Depressions i pitjor qualitat de la salut.
    • Incapacitat per tenir una vida laboral sostenible.
    • Augment de la despesa en medicaments, tractaments, etc.

A través del disseny d’un coixí intel·ligent , que eviti la pressió constant sobre una mateixa zona, i fent que aquest material sigui assequible per a tothom, volem ajudar a les persones amb lesió medul·lar que han de romandre en una cadira de rodes i a totes les persones susceptibles d’estar-hi (post operatoris, tercera edat, etc.), a tenir una millor qualitat de vida, que puguin accedir a una vida laboral normalitzada, una vida digna, sense dependència, i una vida social integrada.

• CENTRES PONT

El centre Pont és un espai amb material d’entrenament bàsic i personal especialitzat,on les persones amb una discapacitat física o problema de movilitat reduïda, puguin acudir durant un període de temps determinat per aprendre a realitzar un programa d’entrenament personalitzat que pugui tenir continuitat a posteriori en qualsevol gimnàs convencional.

Realitzar activitat física adequada reduiex el percentatge de malalties, depresions o fracàs en la socibialització de les persones amb una discapacitat física.

Les persones que tenen l’hàbit de realitzar exercici de forma periòdica,també milloren la seva autoestima, i sobretot l’autonomia.

Amb aquest projecte, en col.laboració amb diferents universitats, formarem a tècnics del món del fitness per tal que estiguin preparats per acollir a aquests nous usuaris.

Per a més informació podeu contactar amb:

Amb la col·laboració de:

• FUNDACIÓ WINGS FOR LIFE

El desig de contribuir amb la investigació mèdica entorn de les lesions medul·lars, ha dut a la Fundació Isidre Esteve a aliar-se amb Wings For Life, fundació internacional que neix l’any 2004 de la mà de Dietrich Mateschitz, fundador de Red Bull, i Heinz Kinigadner, campió del món de motocross i director esportiu de KTM, amb l’objectiu de recolzar i fomentar la investigació clínica innovadora i d’alta qualitat per tal d’aconseguir la regeneració de la medul·la espinal, tot finançant projectes d’investigació clínica i avaluadora amb aquesta finalitat.

Des de la Fundació Isidre Esteve realitzem accions de comunicació i captació de fons a Espanya en nom de Wings for Life per tal de participar en el desenvolupament d’aquests projectes.

• DO IT YOURSELF

Let’s Play

Aquest projecte es durà a terme en aquells països on es consideri que hi ha alguna necessitat, sobretot els anomenats països subdesenvolupats o del Sud.

Missió: La nostra missió és donar eines per facilitar la mobilitat de les persones amb necessitats. Oferim educar mitjançant l’activitat física, i integrar a través de valors socials que enriqueixin la població on s’actua.

Visió: La nostra visió és posar en marxa projectes que englobin l’enginyeria, l’activitat física i el lleure, buscant beneficiar la societat i incrementar la qualitat de vida d’aquells que ho necessiten. Ens comprometem a utilitzar l’activitat física com una eina de motivació i superació.

Objectius:

• Promocionar l’educació en l’activitat física i el lleure en països subdesenvolupats.
    • Millorar la mobilitat de les persones amb diversitat funcional i pocs recursos.
    • Integrar tota la població on s’apliqui qualsevol dels nostres projectes.
    • Arribar al màxim de persones possible,mitjançant una xarxa de treball cooperatiu.
    • Portar el nom i la filosofia de la Fundació Isidre Esteve arreu del món.

Wheelchair

Aquest projecte es basa en la creació d’una cadira de rodes per a països subdesenvolupats, per tant , amb una característica principal, un baix preu amb un màxim rendiment, amb un objectiu molt clar, incrementar el grau d’independència de les persones amb qualsevol tipus de discapacitat, sigui quin sigui el seu país de residència.

Objectius:

• Oferir el disseny de la cadira de rodes a les persones que ho necessitin.
    • Contribuir en el desenvolupament social de les persones amb discapacitat.
    • Millorar la mobilitat de les persones amb alguna discapacitat i amb pocs recursos.
    • Promoure la utilització dels recursos propis per fabricar la cadira.

Considerem de vital importància la col.laboració entre entitats. La falta de recursos econòmics fa més complicada qualsevol acció que es pugui realitzar, és per això que es volen dur a terme tots els projectes per mitjà de treball conjunt i la cooperació.

“Tell me something, and I will forget. Show me something, and I can remember Involve me, and I will understand.”

Proverbi Xinès. (4508C)

Ja en formen part

Ja col·laboren amb la Fundació Isidre Esteve:

Partner principal:

Partner:

Col·laborador:

Forma’n part

La Fundació Isidre Esteve neix amb la il.lusió d’ajudar als altres. No volem ni podem solucionar els problemes, el que pretenem es donar un cop de mà a aquelles persones que ho necessiten, i ajudar-los a seguir lluitant per sortir-se’n.

Posarem de la nostra part totes les ganes, els mitjans i recursos dels que disposem, però sols no podrem, amb la teva ajuda tindrem més força, més capacitat, més empenta… Perquè tots els nostres projectes tirin endavant, et necessitem.

A

Vols ser soci? Omple el formulari per donar-te d’alta com a soci de la Fundació: vull ser soci

B

Vols col·laborar fent un donatiu? clica l’ enllaç: vull col·laborar amb un donatiu

C

Si vols col·laborar d’alguna altra manera amb la Fundació Isidre Esteve, contacta amb nosaltres.

Telèfon:

info@fundacioisidreesteve.org

• Fins la propera Marta

17/11/2016

Ahir vam tenir reunió de Patronat de la Fundació Isidre Esteve, com sempre, va ser un plaer retrobar-nos tots els Patrons, coincidir amb tots ells, Josep Mª Lloreda, Marta Torras i els representants d...

• Isidre Esteve, a punt pel Dakar

03/11/2016

Isidre Esteve,  a punt pel Dakar Isidre Esteve ja compta els dies per la seva tornada al Dakar amb cotxes. El pilot de l'equip KH-7 Rally team ha superat amb èxit un últim test al Marroc amb la...

• Isidre Esteve estrena amb molt bona nota el seu projecte dakarià

21/06/2016

El pilot de KH-7 i Onyx acaba 6è a la Baja TT do Pinhal (Portugal), darrera de cinc potents motors protos. La prova ha significat el debut en la competició del Mitsubishi Montero T1 amb el que...

• Isidre Esteve inicia a Portugal el seu camí cap al Dakar 2017

20/06/2016

El pilot de KH-7 i Onix disputarà la Baja TT do Pinhal, els dies 17 i 18 de juny. La prova lusa representarà el seu debut amb el Misubishi Montero que està preparant per la cita dakariana....

• Coruxo Móvese 2016. Gràcies a tots!

11/06/2016

El passat diumenge 5 de juny, vàrem organitzar la tercera edició de la Coruxo Móvese, la gran festa de la Fundació Isidre Esteve. Més de 500 persones van assistir a la Praia do Vao, al costat del C...

• Isidre Esteve anuncia la seva tornada al Dakar

09/06/2016

El pilot de KH-7 i Onix reapareixerà en el rallie més dur del món vuit anys després del seu debut en cotxes.  després d’un dur treball durant tot aquest temps, tornar al punt de partida p...

• Superant barreres al Centre Pont

18/05/2016

Reportatge sobre el Centre Pont de la Fundació Isidre Esteve , ubicat al CAR de St.Cugat.